επιστροφή
Ιαπωνία: Το απόλυτο γαστρονομικό ταξίδι

Η τελευταία μας ταξιδιωτική εμπειρία είναι γεγονός και, φυσικά, δε θα μπορούσαμε να μην την καταγράψουμε. Αυτή τη φορά, ξεκινάμε ένα γαστρονομικό ταξίδι στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου – την Ιαπωνία. Φημισμένη για την πλούσια γαστρονομική της κληρονομιά, η χώρα αυτή καταφέρνει να προσφέρει μία πανδαισία για τις αισθήσεις, περνώντας αβίαστα από απόλυτα παραδοσιακές γεύσεις μέχρι απροσδόκητα γευστικά twists. Μετά από αυτή την περιγραφή, είμαστε σίγουροι ότι σας τρέχουν ήδη τα σάλια, οπότε πάμε να ξεκινήσουμε!

Sushi: Μια μικρή μπουκιά τέχνης

Η πρώτη μας γαστρονομική στάση, λοιπόν, βρίσκεται στην καρδιά της ιαπωνικής κουζίνας: το -γνωστό σε όλους μας- σούσι. Επισκεπτόμενοι την πολυσύχναστη αγορά Tsukiji στο Τόκιο, παρακολουθήσαμε τις πρωινές δημοπρασίες τόνου και είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε το πιο φρέσκο σασίμι που έχουμε δει ποτέ. Κάθε κομμάτι σούσι, από το βουτυρένιο otoro (ένα είδος λιπαρού τόνου) μέχρι το ντελικάτο ebi (δηλαδή γαρίδες), ήταν μια απόδειξη της τέχνης και της ακρίβειας που τοποθετούν σε κάθε τους δημιουργία οι Ιάπωνες σεφ. Αλλά δεν μείναμε εκεί, καθώς η ανάγκη μας για γαστρονομική ανακάλυψη στην καρδιά των γεύσεων, μάς οδήγησε στη δοκιμή κάθε λογής ειδών σούσι: από nigiri, δηλαδή χειροποίητο πατημένο ρύζι με φέτες ωμού ψαριού, σε sashimi (φέτες ωμού ψαριού), στα κλασικά maki, δηλαδή τα σούσι με ρύζι και γέμιση τυλιγμένα σε φύκια, έως στα temaki, τα χειροποίητα τυλιγμένα χωνάκια από φύκια γεμισμένα με ρύζι, ψάρι και λαχανικά.

Ramen: Μια υδαρής, γευστική θαλπωρή

Στη συνέχεια, μπήκαμε στον μαγικό κόσμο του ράμεν, ένα ανακουφιστικό μπολ με σούπα νουντλς, ιδανικό για κάθε καιρό, που τελευταία αποτελεί γαστρονομική τάση και στη δική μας χώρα. Από το πλούσιο, χοιρινό tonkotsu ramen στο Kyushu μέχρι το γεμάτο με σάλτσα σόγιας shoyu ramen στο Τόκιο, κάθε περιοχή προσφέρει τη δική της μοναδική εκδοχή. Το αγαπημένο μας ήταν ένα μικροσκοπικό ramen-ya στο Sapporo, όπου απολαύσαμε το αλμυρό και ελαφρώς γλυκό miso ramen, με καλαμπόκι και βούτυρο.

Street food περιπέτειες

Η σκηνή του street food στην Ιαπωνία, όπως και σε κάθε γωνιά της Ασίας, είναι ολοζώντανη και γεμάτη εκπλήξεις. Έτσι, χορτασμένοι από τα αμέτρητα σούσι και μπολάκια με ράμεν που καταναλώσαμε τις προηγούμενες ημέρες, κατευθυνθήκαμε στο Dotonbori της Osaka, όπου και δοκιμάσαμε takoyaki – μπάλες από ζυμάρι γεμιστές με χταπόδι που περιχύνονται με διαφόρων ειδών αλμυρή σάλτσα. Αυτές οι καυτές, τραγανές λιχουδιές ήταν μια έκρηξη γεύσης σε κάθε μπουκιά, αλλά όχι και το μοναδικό φαγητό που δοκιμάσαμε εκείνη τη βραδιά, καθώς το επόμενο ήταν το okonomiyaki, η αλλιώς η ιαπωνική εκδοχή ενός pancake, μια αλμυρή τηγανίτα, δηλαδή, γεμάτη με λάχανο, χοιρινό και γαρίδες, μαγειρεμένη στην εντέλεια πάνω σε σχάρα.

Yakitori: Το ιαπωνικό σουβλάκι

Περιπλανώμενοι στην Asakusa του Τόκιο, είδαμε πάγκους με yakitori, ένα έδεσμα που δεν βρίσκεται μακριά από τις γεύσεις μας. Το βρήκαμε να σιγοψήνεται σε μορφή καρυκευμένου κοτόπουλου σε σούβλες και πάνω στα κάρβουνα. Το καπνιστό άρωμα μάς τράβηξε από μακριά και, έτσι, απολαύσαμε αυτά τα ζουμερά, γευστικά σουβλάκια, με μια παγωμένη και δροσιστική ιαπωνική μπύρα.

Taiyaki: Ένα γλυκό ψαράκι

Για επιδόρπιο, δεν μπορούσαμε να αντισταθούμε στο taiyaki – ένα γλυκό σε σχήμα ψαριού, γεμισμένο με γλυκιά πάστα κόκκινων φασολιών ή κρέμα. Αυτά τα γλυκά, με την τραγανή εξωτερική υφή και το μαλακό, ζεστό εσωτερικό, ήταν πραγματικά το highlight των γλυκών μας αναζητήσεων. Κάθε μπουκιά αποκάλυπτε τον τέλειο συνδυασμό γεύσεων και υφών, κάνοντάς μας να επιστρέφουμε ξανά και ξανά για περισσότερα. Φήμες λένε ότι μπορεί να καταναλώσαμε παραπάνω από 13. Προτείνουμε να μην τις πιστέψετε.

Αυτόματοι πωλητές… αντισυμβατικών γλυκών

Μπορεί να νομίζατε πως ήδη δοκιμάσαμε πολλά στην Ιαπωνία και πως πρέπει να σταματήσουμε, αλλα θα σας απογοητεύσουμε. Πολλά χρόνια τώρα βλέπουμε τουρίστες από όλον τον κόσμο να δοκιμάζουν με περιέργεια (και ίσως λίγο φόβο) ό,τι έχει να προσφέρει η κουλτούρα του vending machine που κυριαρχεί στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Έτσι και εμείς, κάναμε μία τελευταία στάση και σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε ότι απογοητευθήκαμε.

Στη Shibuya, ήρθαμε σε επαφή με ορισμένα υπερσύγχρονα μηχανήματα με κάμερες που προσέφεραν ζεστή σούπα καλαμποκιού μέχρι γκουρμέ παγωτό με γεύση φασόλι. Αλλά, καθώς δεν μπορούσαμε να επιλέξουμε το αγαπημένο μας, αποφασίσαμε να αγοράσουμε ένα απ’ όλα: πουτίγκα με κρέμα, matcha green tea parfait, παγωτό με μαύρο σουσάμι και γλυκοπατάτα, dango (στρογγυλά cake ρυζιού φτιαγμένα από mochiko rice που σερβίρονται σε ξυλάκια μπαμπού), τα διάσημα Pocky και Pretz και, τέλος, το γνώριμο σε όλους purin, δηλαδή την κρέμα καραμελέ που τρώγαμε μικροί.

Επίλογος

Καθώς η γαστρονομική μας περιπέτεια στην Ιαπωνία φτάνει στο τέλος της, αποκομίζουμε μια βαθύτερη γνώση για την πλούσια διατροφική κουλτούρα και τις παραδόσεις της χώρας. Από τα προσεκτικά δημιουργημένα σούσι και τα χορταστικά μπολ με ramen μέχρι τις πολυσύχναστες αγορές του δρόμου και τους αλλόκοτους αυτόματους πωλητές, κάθε γεύμα στην Ιαπωνία αποτελεί μια εμπειρία από μόνο του. Οι γεύσεις, οι υφές και τα αρώματα που συναντήσαμε έχουν χαραχτεί στη μνήμη μας, και κάθε μπουκιά μαρτυρά μια ιστορία του τόπου και των ανθρώπων του.

Εάν συνεχίζετε, ακόμα, το ταξίδι σας στις γαστρονομικές απολαύσεις της Ιαπωνίας, μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε τη σελίδα μας στο Instagram για περισσότερες πληροφορίες και στιγμές από τα παρασκήνια του ταξιδιού. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ταξίδια και τις γαστρονομικές μας εμπειρίες, φροντίστε να διαβάσετε τις υπόλοιπες ιστορίες μας στο blog μας.